• יו"ר: דר' מאיר מי-זהב
  • גזבר: דר' רונן בר-יוסף
  • עורך האתר: דר' אופיר בר-און
  • חברי ועד: פרופ׳ אלי פיקאר (מזכיר)
  • פרופ׳ אביב גולדברט
  • דר' מורן לביא
  • פרופ׳ מאלנה כהן-סימברקנו
  • דר׳ פאהד חכים
חדשות

פרופ' איתן כרם מ"הדסה" זכה בפרס ארגון הסיסטיק פיברוזיס האירופי

פרופ' כרם משמש כיום כמנהל האגף לרפואת ילדים ב"הדסה"; הארגון האירופי ציין את היקף מחקרו ומעורבותו בבניית הנחיות טיפוליות במחלה

פרופסור איתן כרם, מנהל האגף לרפואת ילדים במרכז הרפואי האוניברסיטאי "הדסה" בירושלים, זכה בפרס בינלאומי של הארגון האירופי לסיסטיק פיברוזיס (ECFS). פרופסור כרם הוא מומחה בעל שם עולמי בחקר המחלה ומוביל כיום שורה של מחקרים לאומיים ובינלאומיים העוסקים בה.

פרופ' איתן כרם, בטקס קבלת הפרס (צילום: יח"צ)

פרופ' איתן כרם, משמאל, בטקס קבלת הפרס (צילום: יח"צ)

בהודעה שפירסם ה-ECFS ציין הארגון האירופי את העומק, התרומה הייחודית והיקף המחקר של פרופסור כרם, במכלול הנושאים הקשורים בסיסטיק פיברוזיס - החל מההבנה הבסיסית של גורמי המחלה ועד להשלכות יישומיות שהובילו לפיתוח תרופות חדשות. כמו כן, צוינה מעורבותו בבניית הנחיות ופרוטוקולים לטיפול אחיד בסיסטיק פיברוזיס לשימושם של הרופאים באירופה ובמדינות אחרות.

פרופסור כרם, נאמר עוד בהודעת הארגון האירופי, ידוע בעולם בהשקעת מאמצים רבים בטיפול כוללני בילדים עם מחלות כרוניות תוך קידום הטיפול הרפואי, התייחסות להשלכות המחלה על המשפחה, זכויות הילד החולה ובחינת היבטים אתיים הנוגעים לטיפול.

בנימוקים להענקת הפרס ציינה הוועדה הבוחרת של הארגון את העובדה, שבתפקידו מהווה פרופסור כרם מודל לשילוב בין מצוינות רפואית ומחקרית לבין גישה אנושית הכוללת גם גשר בין ישראלים לפלשתינאים - ובכך מקדם את השלום בין העמים דרך הטיפול הרפואי.

בטרם התמנה למנהל האגף לרפואת ילדים בהדסה, ניהל פרופסור כרם את מחלקות הילדים והמרכז לסיסטיק פיברוזיס בהדסה הר הצופים, ויזם והקים את המרכז לטיפול בילדים עם מחלות כרוניות בהדסה.

פרופסור כרם מכהן כיו"ר החברה הישראלית לסיסטיק פיברוזיס, שימש כחבר בוועד החברה האירופית לסיסטיק פיברוזיס, ישב בוועדות רבות של כנסים לאומים ובינלאומיים וגם זכה בפרס Ordine Della Stella Della Solidarieta Italiana, בשל תרומתו לפיתוח שירות לבעלי פיגור שכלי. בשנת 2010 העניקה לו " קרן שלם" את אות האישיות הציבורית.

פרופסור כרם כיהן קודם לכן כנשיא החברה הבינלאומית למחלות ריאה בילדים. שימש כחבר מערכת של כתבי העת המובילים "Pediatric Pulmonology”, “Chest”, ו-"American Journal of Respiratory and "Critical Medicine. עד כה חיבר מעל 170 מאמרים מקצועיים בתחום הפולמנולוגיה.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  פרופ' איתן כרם,  ECFS,  סיסטיק פיברוזיס
תגובות
רות סופרמן
13.07.2014, 22:15

לפרופסור איתן כרם ולרעיתו בת שבע (נמנית על הצוות שזיהה את הגן הגרם למחלה) , כל הכבוד, אכן אתה בהחלט ראוי לכבוד, תשואות וברכות.

רותי רשף
14.07.2014, 11:12

ישר כח!