• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

בית החולים זיו יארח בסוף השבוע את הכנס הארצי לפרמקולוגיה מודרנית

תרופות חדשות, ממצאי מחקרים ורפורמת משרד הבריאות למדיקליזציה של הקנאביס יידונו בכנס הארצי לפרמקולוגיה מודרנית בקיבוץ הגושרים

זוהיר פראג', מנהל שירותי הרוקחות ב"זיו" וגבי נפתלי, יו"ר פורום מנהלי בתי המרקחת בבתי החולים

בית החולים זיו בצפת מארח בסוף השבוע (28-25 באוקטובר) בקיבוץ הגושרים את הכנס הארצי לפרמקולוגיה מודרנית. הכנס יהיה בשיתוף פורום מנהלי בתי המרקחת בבתי החולים, ארגון הרוקחים בשירות המדינה וההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) וצפויים להשתתף בו מאות מנהלי מערכי רוקחות בבתי החולים וכן רופאים ורוקחים מכל רחבי הארץ.

המושב הראשון של הכנס ייפתח על ידי ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ויישאו דברים גבי נפתלי, מנהלת שירותי הרוקחות במרכז הרפואי בני ציון שהיא גם יו"ר פורום מנהלי בתי המרקחת בבתי החולים, השאם זהרף, רוקח ראשי במחוז צפון, אגף הרוקחות במשרד הבריאות, זוהיר פראג', מנהל שירותי הרוקחות ב"זיו", יוזם ומנהל הכנס.

המארגנים מסרו כי בכנס יוצגו כמה תרופות חדשות וכן ממצאי מחקרים. הנושאים שידונו: רפורמת משרד הבריאות למדיקליזציה של הקנאביס היוצאת לדרך בישראל בימים אלה ותפקידו המרכזי של הרוקח ביישומה וכן סוגיית שיתוף הרוקחים בקבלת ההחלטות בעת טיפול כחלק מהצוות הרפואי בבתי החולים או בקהילה.

פרופ' שמעונה יוסלסון סופרסטיין, מנהלת תכנית הרוקחות הקלינית התנסותית והמדור ללימודי המשך בבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית בירושלים, תציג בכנס את רפורמת הקנאביס הרפואי. "הרפורמה", הדגישה, "מבטיחה התוויה נאותה למטופלים באמצעות נגישות טובה יותר לטיפול התרופתי, אספקה של מוצרי קנאביס בסטנדרטים גבוהים בהרבה מאלה שהיו עד כה, כיאה לתרופה  ופיקוח ראוי על מוצר המוגדר סם מסוכן".

זוהיר פראג', מנהל שירותי הרוקחות ב"זיו", אמר בהקשר זה: "רפורמת הקנאביס מצטרפת למגמה המבורכת של הכרה בחשיבות תפקיד הרוקחים במערך הבריאותי הכולל. אנחנו שמחים על כך שהעיסוק בתרופות וסמים עובר לאחריותם של מי שלמדו והוכשרו לכך בלימודי הרוקחות ובקורסים משלימים, למען בטיחותם של המטופלים".

ד"ר אוסאמה חוסיין, מנהל פנימית א' ב"זיו", יקדיש את הרצאתו בכנס לקבוצת תרופות חדשה שנכנסה השנה לסל התרופות להורדת הכולסטרול LDL שאחראי על התפתחות טרשת העורקים המובילה לאוטם בשריר הלב, שבץ מוחי וחסימה בעורקי רגליים. קבוצת תרופות זו - מעכבת פעולת החלבון  PCSK-9 - ניתנת בהזרקה תת עורית ללא תופעות לוואי.

דנה ריבקין, רוקחת קלינית במרכז הרפואי אסותא בתל אביב, תדון בהרצאתה בהבדלים שבין נשים לגברים בטיפול התרופתי, עקב גורמים פיזיולוגיים שונים המובילים להשפעה שונה של התרופות. ד"ר הילה יריב, רוקחת קלינית במרכז הרפואי שיקומי רעות בתל אביב, תציג בכנס את מחקרה החדש בדבר תרומת הרוקח בזיהוי ובמניעת הנחיה שגויה ובלתי מכוונת של תרופות בעת אשפוז מטופלים בבתי חולים. מדובר במחקר ראשון בנושא זה שנעשה בישראל.

נושאים קשורים:  הכנס הארצי לפרמקולוגיה מודרנית,  בית החולים זיו,  חדשות,  כנס,  רפורמת הקנאביס הרפואי
תגובות