קורונה בישראל

יו״ר הר"י: "להחיל על הישראלים שישובו ארצה פעולות מניעה מחמירות ביותר"

פרופ' ציון חגי קורא למשרד הבריאות להיערך לשובם של מאות הישראלים השבים ארצה, לאכוף את ההנחיות גם באולם הנוסעים ולוודא כי ישהו בבידוד

"יש להזהיר את מקבלי הפנים ואת השבים להישמר מקירבה, מנשיקות וחיבוקים, כפי שחזינו בחרדה בראותנו את השבים מפרו". צילום: תומר נייבורג/ פלאש 90

יו״ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, קרא הבוקר (ב') למשרד הבריאות להיערך לשובם של מאות הישראלים השבים ארצה ולהיחל עליהם את פעולות המניעה המחמירות ביותר.

"כדי שהשמחה לא תהפוך לבכייה לדורות - יש להחיל על הישראלים שישובו ארצה את פעולות המניעה המחמירות ביותר", אמר פרופ׳ חגי. "אני קורא למשרד הבריאות שלא לחזור על טעויות העבר לנוכח גל הישראלים הצפויים לחזור ארצה מכל רחבי העולם, להפיק את הלקחים מחזרתם ארצה של הישראלים מאיטליה, צרפת ואוסטריה, אשר חלקם נדבקו בקורונה בארצות המוצא וגרמו להידבקויות ולבידוד של מאות אנשים".

פרופ' חגי הוסיף: "עם כל השמחה שבשיבתם לארץ, על משרד הבריאות להיערך לשובם ולערוך להם תשאול ובדיקות כבר ביציאתם מהמטוסים. בנוסף, חובה לערוך רישום קפדני של הבאים ולוודא כי ישהו בבידוד.
יש להזהיר את מקבלי הפנים ואת השבים להישמר מקירבה, מנשיקות וחיבוקים, כפי שחזינו בחרדה בראותנו את השבים מפרו, ולאכוף את ההנחיות גם באולם הנוסעים".

חובה להנחות את השבים ומקבלי הפנים להמשיך ולשמור בקפדנות על ההוראות בחזרתם לביתם, הדגיש יו"ר הר"י, "ולהעמידם על ההשלכות החמורות אם לא יעשו כן – כי בנפשנו היא".

נושאים קשורים:  בידוד,  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות,  קורונה,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
23.03.2020, 13:52

צריך להעביר אותם ישירות מהמטוס להסגר במבנה שיוגדר מראש ( בתי מלון וכ"ד)בלי לאפשר שום קבלת פנים.

אנונימי/ת
23.03.2020, 19:21

איוולות לשמה. היה צריך להקצות מתחם בפאתי שדה התעופה, להקים אוהלים ולהשהות את כל השבים בבידוד מוחלט במקום לתת להם להתערות בקרב האוכלוסיה.

23.03.2020, 22:15

בלי היסטריה ובלי לחץ.
בדיקה לכולם כשיורדים מהמטוס
בדיקה נוספת לאחר 3 ימים של בידוד מלא בבית (ככל שמשך זמן ההסגר מוגבל יותר כך יקפידו יותר על שמירתו), ומי שנמצא חולה ימשיך בבידוד או יעבור לאישפוז ומי שבריא יחזור לשיגרה. משום מה מנסים לקזז על חוסר בדיקות (מחדל!!!) בעזרת מעצר בית (בידוד בשפה מכובסת), וככל שזה יהיה ארוך יותר היכולת לבצעו כראוי נפגמת

31.03.2020, 03:29

באירוע הנוכחי אנשים ירדו מהמטוס ונסעו ברכבת הביתה לבידוד, מה עשינו בזה?

אנונימי/ת
31.03.2020, 03:28

זה משהו שאמרתי כבר בתחילתו של האירוע הנוכחי. עמדות בדיקה בנתבג, בידוד במתקנים מיוחדים או בתי מלון ייעודיים עד לקבלת התוצא, כאשר החוזר אינו אחראי על הגעה למקום באופן עצמאי. שחרור מבידוד עם קבלת תוצאות שליליות והחלטה לגבי המשך טיפול בחיוביים.
כן זה יעצור את התיירות. מחיר קטן לעומת 20,000 מתים צפויים.

98% מהישראלים שייבאו ארצה את הקורונה יצאו לנופשונים, סקי ומשחקי כדורגל לאחר ה-19 בפברואר, למדינות נגועות בקורונה, ושעה שכבר הוכרז מצב חירום. העובדה שמדינת ישראל לא דנה כלל בהגבלות על יציאת ישראלים לפני הגעת הקורונה לישראל היא רשלנות ושערוריה שנמשכת עד היום. אפילו הגבלות המסע (שהתבררו כיעילות!) הוצאו רק לחלק מהמדינות הנגועות ובאיחור רב. עד היום אין אזהרות מסע לארה"ב ולבריטניה. פשוט לא ייאמן.

13.07.2020, 17:53

שלום לכל עמיתי המחמירים,
ניכר מתגובותיכם שלא טסתם זה מכבר.
כאחד ששב משהות בחו״ל לפני 15 ימים, ורק ״יצא ממחילתו״ לאחר 14 ימי בידוד מלאים כנדרש על פי התקנות - אני יכול לבשר לכם שכל הצעותיכם מיושמות במלואן בנתב״ג.
בנוסף להן - הייתי מציע לבצע בדיקת קורונה לכל נוסע נכנס - ממילא ישראל אינה מרשה לנוסעים שאינם בעלי אזרחות ישראלית להכנס לארץ.
בשלב זה נראה שהעליה במספר הנדבקים אינה קשורה כלל לחוזרים מחו״ל אלא לזלזול של הנשארים בארץ בתקנות שמירת המרחק, חבישת מסיכה והמנעות מהתגודדות במקומות צפופים,