דלקת ריאות

האם טיפול עם Glutathione יכול להקל על המצוקה הנשימתית של מטופלי COVID-19?

החוקרים דיווחו על שני מקרים בעיר ניו יורק בה טיפלו במטופלי COVID-19 עם דלקת ריאות ב-Glutathione במתן פומי או תוך וורידי ותיארו כי היה שיפור בתסמינים הנשימתיים מהם סבלו

חולה קורונה מאושפז. צילום: שאטרסטוק

זיהום ב-COVID-19 עלול להסתיים בתוצאים קשים ובתמותה כתוצאה מ"סערת ציטוקינים", הנגרמת בעקבות דלקת ריאות מווירוס הקורונה החדש (NCP – novel coronavirus pneumonia) עם קוצר נשימה קשה, תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS – acute respiratory distress syndrome), דלקת סוערת בשריר הלב (Fulminant myocarditis) וכשל רב איברי, עם או בלי קרישה תוך-כלית מפושטת (DIC – disseminated intravascular coagulation).

נכון להיום, לא פורסם אף טיפול יעיל לשליטה בדלקת ובתסמינים הנשימתיים הקשורים ל-COVID-19, מלבד שימוש בחמצן והנשמה מלאכותית. במחקר הנוכחי, החוקרים בדקו את ההשפעות של Glutathione במתן פומי ו/או תוך וורידי במינון גבוה שניתן לשני מטופלים שסבלו מקוצר נשימה משני לדלקת ריאות מסוג COVID-19.

החוקרים בדקו שני מטופלים מניו יורק עם היסטוריית זיהום משולב של מחלת ליים וזיהום מקרציה (Tick-borne). המטופלים הגיעו עם שיעול וקוצר נשימה והציגו ממצאים הדמייתיים המתאימים ל-NCP. החוקרים נתנו לשני המטופלים טיפול ניסיוני שכלל 2 גרם Glutathione במתן פומי או תוך וורידי וראו שיפור בקוצר הנשימה אצל שני המטופלים לאחר שעה. בהמשך, המטופלים קיבלו מנה חוזרת של Glutathione במינון 2000 מ"ג מתן פומי ותוך וורידי ונמצא כי הטיפול החוזר היה יעיל בהקלה נוספת של התסמינים.

החוקרים סברו כי Glutathione במינון פומי או תוך וורידי, פרה-קורסורים של Glutathioneי(N-acetyl-cysteine) וחומצה אלפא-ליפואית, יכולים לשמש כגישה טיפולית חדשה לחסימה של NF-κB ולהתמודדות עם "תסמונת סערת ציטוקינים" והמצוקה הנשימתית המופיעות בקרב מטופלים עם דלקת ריאות מסוג COVID-19.

מקור:

Horowitz, R.I. et al. (2020) Respiratory Medicine Case Reports 30.

נושאים קשורים:  דלקת ריאות,  סערת ציטוקינים,  מצוקה נשימתית,  גלוטטיון,  מן הספרות,  נגיף הקורונה,  מחקרים
תגובות