COVID-19 בישראל

מנהלי בתי החולים הציבוריים הקימו מאהל מחאה מול משרד האוצר

מנכ"ל "שערי צדק": "עד שהאוצר לא יפתור את מצוקתנו הכלכלית, נמשיך לשבת פה יום אחרי יום" | מנהל בית החולים האנגלי בנצרת: "כל המדינה רעדה בעקבות פטירתו של החולה ב'איכילוב' - זה יכול לקרות גם לנו"

מנהלי בתי החולים במאהל המחאה מול משרדי האוצר. "אנחנו מרגישים מושפלים, בתי חולים מסוג ב׳". צילום: דסק עושים תקשורת

שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת הקימו הבוקר מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על מצוקת הכלכלית וקריסת בתי החולים. החל מהיום (א') מבוטלים בבתי חולים אלה כל התורים שנקבעו לפעילויות ניתוחיות שונות, בעיקר אלו שאינן דחופות ומיום רביעי יעברו לעבוד במתכונת חירום.

״החזית של מדינת ישראל שמאפשרת לה לתפקד מופקרת", מסר מנכ״ל "הדסה", פרופ׳ זאב רוטשטיין. "אנחנו רוצים לתת את הלב והנשמה למטופלים שלנו, אבל אין לנו את המשאבים. הלב שלי מתכווץ בגלל שלא אוכל לתת תרופה לחולה שנמצא בחדר המיון. אנחנו מרגישים מושפלים, בתי חולים מסוג ב׳״.

מנכ״ל "שערי צדק", פרופ' עפר מרין: ״במשך 30 שנה טיפלתי באלפים רבים של מנותחי לב, פצועי טראומה, טיפלתי במדי צה״ל במשלחות צה״ל ברחבי העולם. אם יש יום אחד בקריירה שאשמח למחוק - זה היום הזה. אחרי חצי שנה של בקשות חוזרות ונשנות למשרד האוצר, ושום דבר לא קורה, אנחנו עומדים בבושת פנים פה.

"אני פונה לראש הממשלה ולשר האוצר, בואו תפרקו איתנו את האוהל הזה, שנחזור למטופלים שלנו. עד שהדבר הזה לא ייפתר, נמשיך לשבת פה יום אחרי יום. בצער רב ביום רביעי נצטרך לעבור למתכונת חירום״.

מנהל "מעייני הישועה", שלמה רוטשילד, מסר: ״אין לנו אבא ואין לנו אמא. אנחנו לא יודעים אין לשלם לספקים ולעובדים שלנו בסוף החודש. אין עם מי לדבר במשרד האוצר. ומה אנחנו מבקשים? שאמבולנס יוכל להיכנס ביום רביעי ל'הדסה' או ל'שערי צדק', ולא לנסוע למרכז. אנחנו דורשים פתרון למען חולי ישראל. ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות, תעצרו את האבסורד הזה".

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, הוסיף: ״כל המדינה רעדה בעקבות פטירתו של החולה ב'איכילוב' אתמול. זה יכול לקרות בכל אחד מבתי החולים שלנו. בתי החולים שלנו לא מסוגלים לנשום יותר. איפה ראש הממשלה? איפה שר האוצר? איפה שר הבריאות? תתביישו!
אני קורא לשר האוצר, בוא תחצה את הכביש, תיכנס איתנו עכשיו למו״מ מיידי. 20% מהמיטות במדינה מקבלים שירות אצלנו - שני מיליון תושבים. ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל. גררתם אותנו לזה. אדוני שר האוצר, אתה אחראי על זה, אתה אחראי להתמוטטות של שבעה בתי חולים".

מנהל בית החולים המשפחה הקדושה בנצרת ד״ר אברהים חרבג׳י : ״בלי ציוד רפואי, תרופות, מיגון, תשלום שכר לעובדים שלנו, לא נוכל להמשיך לתפקד״.

מנכ״ל "לניאדו", נדב חן, אמר: ״ראש הממשלה, שרי האוצר והבריאות צריכים להתבייש במצב הזה. לא אנחנו. אין לנו אפשרות יותר לטפל במטופלים שלנו. הגיעו מים עד נפש. זו הזדמנות אחרונה להציל את בתי החולים, אנחנו לא רוצים להיות פה. האזרחים של ירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת שווים כמו כל אזרחי המדינה״.

מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת, ד״ר נאיל אליאס, הוסיף: "ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות - תצטרפו אלינו למאהל, בואו נפתח במו״מ ונציל את בתי החולים".

נושאים קשורים:  מחאה,  בתי חולים ציבורים,  פרופ' עופר מרין,  פרופ' זאב רוטשטיין,  משרד האוצר,  פרופ' פהד חכים,  ד״ר אברהים חרבג׳י,  ד״ר נאיל אליאס
תגובות
אנונימי/ת
17.01.2021, 13:16

באמת חבל שהכניסו את מעיני הישועה לתוך הסל הזה כי זה מערער את האמינות של כולם.
למעיני הישועה בשונה מלניאדו, שערי צדק והדסה יש כסף.
פשוט אדון רוטשילד קנאי וגם רוצה דמי ט"ו בשבט מהמדינה.

טויבי.

אנונימי/ת
17.01.2021, 14:30

גם הדסה מרוויחים רק כנראה שהכסף מנותב לא נכון

אנונימי/ת
19.01.2021, 08:59

מי "הכניסו" את מעיני הישועה? המנכ"ל שלמה רוטשילד קפץ על העגלה, רק שמע כסף וכבר לא ראה בעיניים. המדינה צריכה להקים ועדת חקירה לבית חולים מעיני הישועה, מה עושים עם ההכנסות, למה משכורות העתק שמחלקים לעצמם בני המשפחה ולקרוביהם. לבדוק גם את הניצול המחפיר של העובדים שם - הכל בהסוואה של הדם, חילול שם שמים.

אנונימי/ת
19.01.2021, 09:01

הכל בהסוואה של הדת,

אנונימי/ת
18.01.2021, 19:18

איפה רוטוטוטשטיין?

אנונימי/ת
18.01.2021, 20:18

אז מה יהיה ?