• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

התחזית הקשה: עד סוף פברואר יהיו בישראל 5,000 מתים מקורונה

צפי לעלייה משמעותית נוספת במספר החולים המאושפזים במצב קשה | משרד הבריאות מתכוון להמליץ להאריך את הסגר בשבוע נוסף - החרדים לא צפויים לשתף פעולה

"הצורך בהפסקת הפעילות האלקטיבית בבתי החולים מעולם לא התעורר. אם היה משהו שהעמיס על הצוותים הרפואיים, שעבדו במסירות עצומה, היו אלה נהלי עבודה נוקשים של מיגון במחלקות הקורונה שברובם לא היה צורך". צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

הממשלה אמורה להתכנס רק ביום רביעי כדי להחליט אם להאריך את הסגר או לסיימו. משרד הבריאות עומד לדרוש להאריך את הסגר בשבוע נוסף בנימוק שרק אם מקדם ההדבקה אכן יירד מתחת ל-1 וגם תהיה ירידה מובהקת במספר המאומתים החדשים במהלך הימים הקרובים, ניתן יהיה להתחיל לצאת מהסגר. אלא שבשלב זה אפשרות זאת עדיין איננה נראית. לשרים יוצגו באותו דיון "נתונים עדכניים" לצורך קבלת ההחלטה.

בכלי התקשורת השונים נמסר אמש והבוקר (א') כי לא כל השרים משוכנעים שצריך להאריך בסגר, גם לא בשבוע נוסף כפי שממליץ משרד הבריאות וההערכה היא שהשרים הדתיים יתנגדו לנוכח החשש שהחברה החרדית לא צפויה לשתף פעולה ביישום הארכת הסגר החל על מוסדות החינוך שלה.

בסוף השבוע פרסם צוות של האוניברסיטה העברית את התחזית שלו, לפיה התמותה היומית מקורונה בישראל בשיעורה הנוכחי – עשרות רבות של חולים שהולכים לעולמם מדי יום – תימשך ועד סוף פברואר יש לצפות ל-5,000 מתים מקורונה בישראל (מאז תחילת המגיפה בארץ לפני כ-11 חודש).

על מסמך התחזית חתמו: פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה.

לפי אותה תחזית, העומסים על בתי החולים ייבלמו כנראה רק בסוף ינואר-תחילת פברואר ואת השפעת החיסונים על בלימת התחלואה ניתן יהיה לראות אולי רק לקראת סוף השבוע הנוכחי או בתחילת השבוע הבא.

לפי אותה תחזית שיעור התמותה בישראל גבוה ב-10% מכפי שחזה התרחיש הפסימי שהוצג בחודש דצמבר, ומאז קצב התמותה גבר עוד יותר. כן צופה הצוות עלייה משמעותית נוספת במספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים, "לפני שתהיה הקלה בנושא הזה".

הצפי הוא לעלייה יומית של עד כ-180 חולים במצב קשה בשבועות הקרובים. "כרגע כבר לא ניתן למנוע עומס כבד קרוב בבתי החולים – עומס שיביא את המערכת לנקודת קצה. הארכת הסגר הנוכחי בשבועיים תציל כ-200 עד 400 חולים. היא תאפשר את השגת היעד שהציבה הממשלה: ירידה מ-1,000 מאומתים חדשים ביום", צוין בדו"ח התחזית.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  משרד הבריאות,  סגר,  חרדים,  חדשות,  19-COVID
תגובות