• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

כ-70% מהנכנסים לישראל בחודש האחרון זכאים לתו ירוק

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "האחוז הנמוך של נשאי הנגיף השבים לישראל מעיד על תחילת השליטה במחלה, אך אין פיקוח על לא-מחוסנים, נושא האכיפה פרוץ ועלול להוביל לסיכונים"

4.3% מתוך 927 נכנסים מאתיופיה בחודש האחרון נשאו את הנגיף. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

מספר החוזרים מחו"ל לישראל עולה בחודש האחרון בהדרגה, אך לפי נתונים שבידי משרד הבריאות 60.6% מכלל הנכנסים לארץ כבר זכאים לתו ירוק - כמחוסנים או כמחלימים.

עם זאת פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וחבר בקבינט המומחים שמייעצים למשרד הבריאות, אפידמיולוג ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הביע חשש: 40% מהחוזרים אינם מחוסנים או מחלימים, בעוד שהפיקוח עליהם בעזרת הצמידים האלקטרוניים יחל למעשה רק ב-20 באפריל.

הוא אמר לאתר "וואלה": "כרגע אין פיקוח. אנחנו לא יודעים להגיד האם השבים הלא מחוסנים שומרים על בידוד. נושא האכיפה עדיין פרוץ למדי ועלול להוביל לסיכונים גדולים. עם זאת, המספרים הנמוכים של אחוז נשאי הנגיף והחולים השבים לישראל יכול ללמד שאנחנו מתחילים לשלוט במחלה".

עד לפני שלושה-ארבעה ימים כמעט כל השבים עברו בדיקת PCR, אולם בסוף השבוע חלה ירידה קיצונית במספר השבים הנבדקים. חלקם לא הספיק לעבור את הבדיקה ובאפשרותם לעבור אותה עד שלושה ימים אחרי הנחיתה בישראל. כמו כן רבים מהמחוסנים "מדלגים" על הבדיקה בכניסה לארץ למרות דרישת משרד הבריאות.

לפי נתוני משרד הבריאות לגבי נכנסים לישראל משמונה מדינות עולה כי מארה"ב באו לישראל בחודש האחרון 17,237 נוסעים ורק 60 מתוכם אובחנו כנדבקים בנגיף. שיעור החולים - 0.3%. שיעור הנוחתים מאוקראינה שאותרו כנשאים או חולים - 1.5%. כמו כן שיעור של 4.3% מתוך 927 נכנסים מאתיופיה בתקופה הנ"ל ומדינה זאת סומנה עם סבירות גבוהה לכניסת הוריאנט הדרום אפריקני.

שאר המדינות שלגביהן בוצע פילוח נתונים זה הציגו את שיעורי הבדיקות החיוביות לנגיף מקרב הנכנסים לישראל מהן: ארה"ב - 0.3%, טורקיה - 0.4%, גרמניה - 0.2%, רוסיה - 0.3%, צרפת - 0.5%, בריטניה - 0.2%.

נושאים קשורים:  נתב"ג,  תו ירוק,  פרופ' נדב דוידוביץ',  חדשות,  19-COVID,  בידוד
תגובות