COVID-19 בישראל

מבקר המדינה: העדר אכיפה פוגע במאבק במגיפת הקורונה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ממליץ להגביר את שיתוף הפעולה בין המשטרה לפקחי הרשויות באכיפת חובת הבידודים ועטיית המסיכות

מבצע נרחב לאכיפת חובת מסיכות במקומות הומי קהל יחל ממחר. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס אתמול (ב') לאכיפת חובת הבידודים ועטיית המסיכות ובמהלך כנס שבו נדון דו"ח הביקורת על השלטון המקומי, אמר: "יש ממצאים המראים על אכיפה חלקית ביותר שלא היתה אפקטיבית. היעדר אכיפה פוגע במאבק במגיפה".

לדברי המבקר, "הגל הרביעי שבו אנחנו נמצאים עתה מחייב  לשים דגש גדול על אכיפה. על הממשלה והגורמים המבצעים הנוגעים בדבר לאכוף את ההחלטות הנוגעות לתו הירוק, בידודים וחובת המסיכות".

דו"ח ביניים של המבקר מלפני חודש העלה כי משעה שנקבעו הקנסות על מפרי הבידוד ועל אי עטיית מסיכה, הם כמעט שלא נאכפו. מתוך מדגם של הרשויות המקומיות עלה שנרשמו קנסות בגובה 7.3 מיליון שקל, אבל בפועל נגבו רק 1.3 מיליון (18%, נכון ל-1 בדצמבר 2020). לפי נתוני המשטרה, בחודש שעבר נרשמו בכל הארץ רק 850 דו"חות על אי עטיית מסיכות, כלומר ממוצע של כ-30 ביום ורק 523 קנסות על הפרת חובת בידוד לשבים מחו"ל – 17 בממוצע יומי.

אנגלמן המליץ להגביר את שיתוף הפעולה באכיפה בין המשטרה לפקחי הרשויות. כמו כן המליץ שהשלטון המרכזי ישלב את נציגי הרשויות המקומיות בגיבוש המדיניות ויבחן את הרחבת עצמאותן וגמישותן הניהולית של הרשויות.

אמש דווח בערוץ 12 כי ממחר (ד') תגביר המשטרה את הפעלת האכיפה תוך התמקדות במועדוני לילה, אולמות אירועים, תיאטראות ובתי קולנוע. המבצע הנרחב לאכיפת חובת מסיכות במקומות הומי קהל יחל בתל אביב, חיפה, אשדוד וראשון לציון.

נושאים קשורים:  אכיפה,  בידוד,  עטיית מסיכה,  מתניהו אנגלמן,  מבקר המדינה,  משטרת ישראל
תגובות