מחקרים

מונוציטים בדם אצל מטופלים עם קרצינומת תאי קשקש בראש או בצוואר

במחקר זה נמצא כי רמות של מונוציטים מתת סוג ׳ביניים׳ היו נמוכות יותר באופן משמעותי אצל מטופלים עם קרצינומת תאי קשקש בראש או בצוואר בהשוואה לאנשים בריאים 

04.08.2021, 14:06
גידולי ראש-צוואר. אילוסטרציה

מונוציטים בדם מסווגים לשלושה תתי-סוגים בהתאם לביטוי CD14 ו-CD16 אצלם. במחקר זה בחנו החוקרים את תתי הסוגים הללו אצל חולים עם קרצינומה של תאי הקשקש בראש ובצוואר (SCCHN).

החוקרים אספו דגימות של דם פריפרי מ-54 מטופלים עם SCCHN ו-24 תורמים בריאים ובדקו אותן באמצעות ציטומטרית זרימה (flow cytometry). החוקרים צבעו את הגידולים הראשוניים באמצעות חומרים אימונוהיסטוכימיים. תאי SCCHN תורבתו עם מונוציטים אין ויטרו.

תוצאות המחקר הראו כי רמות של מונוציטים מתת סוג ׳ביניים׳ היו נמוכות יותר באופן משמעותי אצל מטופלים עם SCCHN בהשוואה למשתתפים הבריאים. הביטוי של HLA-G,יPD-L1 ו-CD51 על המונוציטים מקבוצת הביניים היה מוגבר אצל המטופלים שסבלו מ-SCCHN. כמו כן, מצאו החוקרים עליה בביטוי CD51 על גבי מונוציטים של משתתפים עם SCCHN. על פי החוקרים, ירידה בביטוי CX3CR1 ו-CD68 נמצאה בקורלציה עם תוצאים קליניים גרועים.

החוקרים סיכמו כי רמות מונוציטים מקבוצת הביניים היו נמוכות אצל חולי הסרטן אשר השתתפו במחקר, לעומת רמות גבוהות של תאים לא בשלים.

מקור: 

Sakakura et. al (2021) Clinical Immunology DOI: https://doi.org/10.1016/j.clim.2021.108677

נושאים קשורים:  מחקרים,  מונוציטים,  סרטן ראש-צוואר,  קרצינומה של תאי קשקש
תגובות