מחקרים

קבלת חיסון לאבעבועות הקוף נקשרה עם שינויים בהרגלי המין

מטופלים שחוסנו נגד נגיף אבעבועות הקוף דיווחו על ירידה בהתנהגויות המיניות הנקשרות עם העברת הנגיף, כולל ירידה בשיעור המפגשים המיניים החד-פעמיים וצמצום מספר הפרטנרים המיניים

למעלה מ-30,000 מקרים של אבעבועות הקוף (mpox) דווחו במהלך תקופת ההתפרצות בשנת 2022, כאשר מקרים רבים התרחשו בקרב הומוסקסואלים, ביסקסואלים וגברים אחרים המקיימים יחסי מין עם גברים (MSM).

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Sexually transmitted diseases' החוקרים העריכו דיווחים הנוגעים לשינויים בהתנהגות המינית במטופלים שחוסנו לנגיף בוושינגטון די.סי, ארצות הברית. כרקע לכך מציינים החוקרים כי הירידה במקרי ה-mpox בארצות הברית הואצה ככל הנראה באמצעות שילוב של קבלת החיסון ושינויים בהתנהגויות מיניות הנקשרות עם העברת נגיף ה-mpox.

במהלך אוגוסט-אוקטובר 2022, 711 מבוגרים בני 18 ומעלה שקיבלו חיסון ל-mpox בשתי מרפאות לבריאות הציבור בוושינגטון מילאו שאלון אשר בדק האם נעשה שינוי בהתנהגויות המיניות של המטופלים מאז שלמדו על ה-mpox. לאחר מכן, החוקרים חישבו את התדירות והאחוזים של המשתתפים אשר דיווחו על עלייה, ירידה או חוסר שינוי בארבע מההתנהגויות הללו לפי מאפיינים דמוגרפיים, קליניים והתנהגותיים, עם רווח בר-סמך של 95%.

מתוצאות החוקרים עולה כי בין 46%-61% מהמשתתפים דיווחו על ירידה בהתנהגויות מיניות הנקשרות עם העברת נגיף ה-mpox,י39%-54% דיווחו על כך שלא נעשה שינוי בהתנהגויות הללו, ופחות מ-1% דיווחו על עלייה. כ-61% דיווחו על ירידה במפגשים המיניים החד-פעמיים (רווח בר-סמך של 95%, 56.8%-64.7%), 54.3% צמצמו את מספר הפרטנרים המיניים (רווח בר-סמך של 95%, 50.4%-58.0%), 53.4% צמצמו את נוהג השימוש באפליקציית היכרויות לצורך יחסי מין או את ההגעה ל-sex venue (רווח בר-סמך של 95% 49.7%-58.0%), ו-45.6% דיווחו על צמצום ההשתתפות ביחסי מין קבוצתיים (רווח בר-סמך של 95% 40.4%-50.9%). הירידה בהתנהגויות הללו לפי הדיווח הייתה גבוהה יותר עבור MSM מאשר בנשים; בשחורים שאינם היספניים לעומת לבנים שאינם היספנים; ובמשתתפים המאובחנים עם HIV לעומת במשתתפים ללא HIV.

לסיכום, מרבית המשתתפים שחוסנו ל-mpox דיווחו על ירידה בהתנהגויות המיניות הנקשרות עם העברת נגיף ה-mpox, כולל בקרב קבוצות שהושפעו באופן לא פרופורציונלי מההתפרצות.

מקור:

Copen, Casey E. PhD, MPH∗; Delaney, Kevin P. PhD, MPH∗; Agnew-Brune, Christine PhD, MPH∗; Berry, Isha PhD, MSc∗; Griffin, Isabel PhD, MPH∗; Hassan, Rashida MSPH∗; Oakley, Lisa P. PhD, MPH∗; Wondmeneh, Sarah MD, MPH∗; Rhodes, Trevor MS†; Gillani, Sarah BS†; Lee, Michelle MPH†; Ashley, Patrick MS, MBA†; Willut, Christina BA†; Mangla, Anil T. PhD, MS, MPH†; Waltenburg, Michelle A. DVM∗; Jackson, David A. MD, MPH∗;  DC Mpox Response Project Team. Modifications to Sexual Behaviors Associated With Mpox (Monkeypox) Virus Transmission Among Persons Presenting for mpox Vaccination, Washington, DC, August–October, 2022. Sexually Transmitted Diseases 51(1):p 54-60, January 2024. | DOI: 10.1097/OLQ.0000000000001889

נושאים קשורים:  מחקרים,  אבעבועות הקוף,  חיסונים,  מחלות מין,  רפואת להט"ב
תגובות