• יו"ר: דר' מאיר מי-זהב
  • גזבר: דר' רונן בר-יוסף
  • עורך האתר: דר' אופיר בר-און
  • חברי ועד: פרופ׳ אלי פיקאר (מזכיר)
  • פרופ׳ אביב גולדברט
  • דר' מורן לביא
  • פרופ׳ מאלנה כהן-סימברקנו
  • דר׳ פאהד חכים
חדשות

יעילות גבוהה לחיסון נירסווימאב למניעת RSV בתינוקות

ממצאי מחקר מעידים: החיסון החדש נירסווימאב הפחית את הסיכון לאשפוז תינוקות עקב תחלואה ב-RSV ב-83% | האיגוד הישראלי לרפואת ילדים ממליץ להשתמש בחיסון לכלל התינוקות עד גיל שנה

חיסון תינוקות (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שביקש לבדוק את הבטיחות והיעילות של חיסון פאסיבי בנוגדן החד-שבטי נירסווימאב (Nirsevimab) במניעת אשפוזים עקב דלקת דרכי הנשימה התחתונות, הקשורה לנגיף RSV בתינוקות בריאים, מצא הגנה ביעילות של 83.21% במניעת אשפוזי תינוקות עקב דלקת דרכי נשימה תחתונות הקשורה ל-RSV והגנה ביעילות של 75.71% במניעת דלקת קשה מאוד הקשורה ל-RSV - Respiratory syncytial virus. תוצאות המחקר התפרסמו בסוף השבוע (ה') ב-New England Journal of Medicine.

כפי שפורסם בדוקטורס אונלי, האיגוד לרפואת ילדים פרסם בחודש יוני האחרון נייר עמדה על פיו מומלץ להחליף את מתן פליביזומב (Palivizumab) בנירסוימאב (Nirsevimab) כחיסון נגד נגיף RSV לתינוקות שמוגדרים בסיכון למחלות בדרכי נשימה תחתונות בשתי עונות החורף הראשונות לחיים ובכלל התינוקות עד גיל שנה.

במחקר התערבות השתתפו 8,058 תינוקות בני עד 12 חודשים שנכנסו לעונת ה-RSV הראשונה בחייהם בצרפת, גרמניה ובריטניה. התינוקות חולקו אקראית לשתי קבוצות: בקבוצת הנירסווימאב 4,037 תינוקות קיבלו זריקה תוך-שרירית אחת של הנוגדן החד-שבטי וקבוצה של 4,021 תינוקות קיבלו טיפול סטנדרטי ללא התערבות לפני או בתקופת החורף.

המדד העיקרי היה אשפוז עקב דלקת דרכי נשימה תחתונות הקשורה ל-RSV, שהוגדרה כאשפוז בבית חולים ותוצאה חיובית ל-RSV. מדד משני חשוב היה דלקת דרכי נשימה תחתונות קשה מאוד הקשורה ל-RSV, שהוגדרה כאשפוז עם ריווי חמצן מתחת ל-90% וצורך בתוספת חמצן.

11 תינוקות (0.3%) בקבוצת שקיבלה את החיסון נירסווימאב ו-60 (1.5%) בקבוצת הטיפול הסטנדרטי אושפזו עקב דלקת דרכי נשימה תחתונות הקשורה ל-RSV, מה שהראה יעילות של 83.2% לנירסווימאב. דלקת קשה מאוד בדרכי הנשימה התחתונות הקשורה לנגיף RSV התרחשה בחמישה תינוקות (0.1%) בקבוצת הנירסווימאב וב-19 (0.5%) בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, מה שהראה יעילות של 75.7% לנירסווימאב.

החיסון פותח ומשווק במשותף על ידי החברות אסטרה-זניקה וסאנופי שמימנו את המחקר.

נושאים קשורים:  חיסון RSV,  חדשות,  מחקרים,  רפואת ילדים,  חיסונים
תגובות

כדאי להתחיל ממניעה. עבודות מראות שמתן לילדים של חיסוני mRNA לקורונה, שאין לו צורך, מעלה שכיחות של דלקות ריאה בילדים ובכללם מ- RSV.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2023.12.07.23298573v2

אנונימי/ת
10.01.2024, 18:55

המקור מאמר שטרם פורסם ולא עבר בקרת-עמיתים
This article is a preprint and has not been peer-reviewed